Terug naar homepage Ad & Trudy

Website-Ad&Trudy

Contacten met andere leveranciers van artikelen en diensten

Vervolg


Vervolg

Garantie en service krijgen is bij defecte produkten binnen de garantie tijd is vaak moeilijk..


Onze klachten tegen diverse bedrijven zijn:

- Blokker: enige jaren geleden deed mijn scheerapparaat het niet meer binnen de garantieperiode. Het was inmiddels al het 2e opeenvolgende scheerapparaat van Philips dat binnen de garantieperiode ophield met werken. Wat doe je dan? Je gaat terug naar het bedrijf dat het produkt heeft verkocht, toch? Maar dan blijkt op de eerste plaats dat de betreffende enige aanwezige verkoper achter de kassa niet weet hoe ze met dit probleem moet omgaan en na uiteg van mijn kant was men erg terughoudend om het product om willen te ruilen. Omdat ik vol hield en de wettelijke regels overlegde en de winkel inmiddels al met veel mensen gevuld was die stonden te wachten bij de kassa kreeg ik een ander apparaat.

Normaliter is dit bij Blokker geen probleem. Nu was de kennis bij de betreffende verkoper hoe te handelen helaas niet aanwezig.

- Pearl Gouda: het is duidelijk dat bij brillen het vaak voor opticiens moeilijk te bepalen is of een probleem nu aan de patiënt ligt of aan de bril. Maar als een patiënt aangeeft dat hij niet goed door de bril kan zien, is het de taak van de opticien om het probleem op te lossen. Het is regel dat de Oogarts op verzoek alleen advies geeft en de opticien moet daarop een goede bril aanmeten. Maar het is een aantal keren voorgekomen dat na een klacht de glazen werden opgestuurd naar de producent en als deze geen problemen vond bij de glazen de opticien niets meer wilde doen en de klant met de opmerking “de glazen zijn goed” wegstuurde. Er werd niet onderzocht waar nu het werkelijke probleem lag. Ik heb toen bij een andere opticien de bril uiteindelijk goed op de neus laten zetten en toen was het probleem wel opgelost! Het probleem bleek te liggen aan de stand van de bril tov mijn ogen.

-Pearl Gouda: 3 jaar geleden heb ik een andere bril aangemeten gekregen. Het montuur bleek daarna heel kwetsbaar waardoor het na enige tijd geheel uit vorm was. De verkoper heeft toen een aantal malen geprobeerd het montuur weer in de juiste vorm krijgen. Maar na ruim een jaar zag het montuur er niet meer uit en zag ik door de bril slecht. Ik heb ik heb toen op eigen kosten een nieuw montuur van het zelfde type gekocht. Nu een jaar verder blijkt ook het nieuwe montuur weer het zelfde probleem te hebben. De delen van het montuur die de glazen vast houden wijken uit waardoor de stand van de glazen verandert en ik vervolgens steeds slechter ga zien. In de komende week ga ik naar een andere vestiging van Pearl hier in de buurt vragen wat we daaraan gaan doen.

Bovendien heb ik in de afgelopen periode een aantal keren geklaagd dat ik door de bovenkant van mijn bril beter scherp zag dan door het midden. Op mijn klacht werd niet of nauwelijks gereageerd. Ook de suggestie van mij dat misschien het leesgedeelte te hoog zou zitten werd niet gereageerd. Ik had toen niet het gevoel dat er echt geluisterd werd naar mijn klacht.  Ik ben benieuwd wat ik volgende week te horen krijg.

-Pearl Koperwiek: Afgelopen maand ben ik na mijn staar operatie naar de Pearlvestiging in Capelle a/d IJssel geweest.  In de komende maanden moet ik een nieuwe bril laten aanmeten na mijn staar-operatie. Mijn ogen zijn daar op mijn verzoek kostenloos opgemeten zodat ik een idee kon krijgen over mijn zicht op dit moment na mijn operatie. Nu maar afwachten op de laatste controle in augustus in het Oogziekenhuis.

Tevens heb ik mijn klacht over mijn montuur daar weer neer gelegd. De manager van de winkel was heel resoluut en vond dat dit soort klachten onder de garantie valt. Als ik na augustus een nieuwe bril laat aanmeten wordt het nieuwe montuur vergoed uit de garantie van mijn huidige bril. Zo kan het dus ook. Op dit moment ben ik erg tevreden over de verdere voorgestelde afloop. We zullen het zien.

-Pearl Koperwiek/garantie. Nadat ik de wettelijke garqntie bepaling nog eens kritisch had gelezen ben ik mijn oude montuur terug gegaan naar de vestiging van Pearl Koperwiek en legde mijn problemen uit. Daar werd gekonstateerd dat het probleem onder de garantie zou vallen. Het is niet normaal dat de  2 helften van het montuur los gaat zitten. En dat voor de 2e keer voor het zelfde type montuur!! Maar de garantie moest ik claimen bij de winkel waar ik de bril had gekocht in Gouda, Ik had daar niet zo veel zin in, daar ik erg beroerde ervaringen met Pearl Gouda heb gehad in het verleden.  

-Pearl Gouda: Ik ben vervolgens een paar dagen later toch naar Pearl Gouda gegaan en werd daar opnieuw zeer klantonvriendelijk, haast uit de winkel gezet. De betreffende meneer/eigenaar? vond dat ik op de bril had gezeten en dit terwijl hij ongeintresseerd meldde niets voor mij tewilde doen. En op een zeer onprofessionele, beschofte manier werd ik toen de winkel uit gezet. Geen garantie dus gehad.  Ik ben toen zeer teleurgesteld de winkel uit gegaan en nam mij voor nooit meer in deze winkel te komen. En nu is de vraag “wat nu”???

Ik adviseer klanten van Pear Gouda geen zaken meer gaan doen met Pearl Gouda. Deze vestiging van Pearl houdt zich niet aan de wettelijke regels ter zake van garantie. Daar staat duidelijk in dat een leverancier zich niet aan de garantie van een produkt mag onttrekken. Daarvan acte!!  Vervolg


Vervolg