Terug naar homepage Ad & Trudy
Contacten met andere leveranciers van artikelen en diensten
Onderhoud van mijn camper bij Duijndam Campers te Delft in 2018 (bo04)
Het onderhoud van mijn camper werd in augustus 2018 uitgevoerd door Duijndam Campers Delft.
Daar ik in eerste instantie niet tevreden was met het resultaat van het uitgevoerde onderhoud en vooral moeite had met de in eerste instantie starre houding van de medewerkers van Duijndam Delft, is het door vol houden van ons tenslotte toch allemaal goed gekomen.
Het probleem zat in de vervanging van een in de garantie zijnde kapotte accu tijdens het onderhoud. Deze accu was 9 maanden voor het genoemde onderhoud in augustus 2018 door Duijndam Delft zelf geïnstalleerd. Nadat men aanvankelijk niet de garantie direct wilde na komen en de camper pas na betaling van de hele factuur wilde vrijgeven, moest ik de nieuwe accu eerst betalen in afwachting van het oordeel van de leverancier van de accu. Onder protest heb ik toen maar betaald. Maar uiteindelijk werd, na enige druk van mijn kant, toch de wettelijke garantie toegepast en kreeg ik mijn geld retour. Wettelijk had ik immers bij een accu recht op 2 jaar garantie. Dus, eind goed, al goed! Ik ben blij dat het probleem nu de wereld uit is.
Verhuur van mijn camper via Goboony.
Gelukkig zijn er nog goede en betrouwbare websites, die je helpen om via verhuur van je camper, de relatief hoge kosten van een camper te beperken. Via vrienden ben ik in contact gekomen met Goboony. Via een website brengt Goboony je in contact met potentiële huurders van campers en zorgt verder voorde financiële afwikkeling van het verhuurproces. Het is een bemiddelingsorganisatie die de geldstromen beheert en zorgt voor de privacy van zowel huurder als verhuurder. Ik heb nu dit jaar voor de eerste keer een paar maal mijn camper voor korte tijd via Goboony verhuurd en ben zeer tevreden over het verhuurproces, de correcte en tijdige betaling en de verdere afwikkeling. De feitelijke verhuur, de verdere contacten en afspraken met de huurder, het schoonmaken en de sleuteloverdracht dien je zelf te regelen. Als een huurder om wat voor reden je niet aanstaat kan je de verhuur altijd weigeren. Ook als een verhuurder na boeking en betaling besluit later de verhuur toch niet door te zetten, zorgt Goboony dat het geregeld wordt en de boeteclausule wordt geïncasseerd. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de gang van zake. Goboony is voor ons een aanrader.
Camping CapBlanch in Albir/Altea, Spanje.
De camping ligt aan de boulevard van Albir/Altea, op ca. 5 km ten noorden van Benidorm en precies op de grens van de gemeenten Albir en Altea. Het is een familiecamping en staat in de winterperiode veelal vol met overwinteraars uit West en Noord-Europa. We zijn daar een aantal winters geweest en het bleek een gezellige camping, waar veel overwinterraars iedere winter weer terug komen. De camping is een ANWB/ACSI-camping met een in de winter een aangepast ASCI-tarief.. In de buurt zijn gezellige winkels en restaurants en bevinden zich op loopafstand. De aangepaste tarieven zijn in die hele regio naar onze ervaringen voor langkampeerders toch redelijk fors (ca. 500 €/mnd), maar dan heb je naast de zon ook een aangenaam klimaat en de boulevard is dichtbij.. Men spreekt op de receptie naast Spaans ook ook goed verstaanbaar Engel en soms ook nederlands. De plekken zijn van een redelijk formaat met zowel zon als schaduw.
Als enige minpunten kunnen zijn dat er slechts één centrale was/douche gebouw is Verder is dat gebouw erg verouderd. Vooral zijn de douche cabines aan de krappe kant. Maar daar wordt de laatste tijd wel het nodige aan verbeterd.
In 2023 tot 2025 is deze situatie aan het veranderen. Vele plekken zijn soms al tot de helft kleiner geworden en volgens de verwachtingen gaat dat met de resterende plekken ook gebeuren. Bovendien gaan de tarieven, naar verwachting, nu ieder jaar omhoog.
Campertechniek Gouda.
Het bedrijf Campertechniek Gouda wordt gerund door één ZZP’er.
We hebben in eerste instantie goede ervaringen gehad met dit bedrijf in 2020. Na een verhuurperiode van mijn camper kon de schotel Astra 3 niet meer vinden. Ondanks dat de tijd tussen 2 verhuurperioden erg kort was, heeft Campertechniek het probleem toch snel opgelost. Klasse!!
In 2021 werd dit anders. Het bedrijf reageert nu niet meer direct op telefoontjes en Whatsapps en als je belt krijg je via de telefoonbeantwoorder te horen dat men niet reageert op ingesproken berichten. Erg vervelend als je snel dringend hulp nodig hebt. Je moet nu soms dagen wachten tot je eens wordt terug gebeld. Daar moet het bedrijf echt iets aan doen. Men dient iemand in te huren die op zijn minst de communicatie en planning met de klant voert. Het excuus dat men het druk heeft geeft de klant geen vertrouwd gevoel. Blijkbaar gaan de zaken te goed.
Enige jaren later was door een hevige storm was mijn TV-schotel van mijn stararavan afgewaaid. Ik heb toen vele malen contact gezocht met het bedrijf.. Maar niets lukte om met het bedrijf in contact te komen. Daardoor hebben wij de hele zomer geen TV gehad in de stacaravan.
Maar soms kan het toch eens snel goed gaan. Toen ik eind 2022 de automatische schotel van mijn camper een onderhoudsbeurt wilde geven, deed en ik nog eens een poging en had ik nu wel snel contact en werd snel gezorgd dat mijn schotel weer in orde was en goed werkte. Dus uiteindelijk kan het nu wel.
Maar de schotel van de stacaravan heb ik pas veel later door een ander bedrijf moeten laten repareren.
Campertechniek Gouda heeft uiteindelijk voor mij toch afgedaan. Er is geen vertrouwen meer.
Caravan Care Albir, 2022
Caravan Care heeft ons al vele jaren geholpen als er problemen waren bij caravan of camper,
Het is een betrouwbare ZZP’er die doet wat hij belooft. Alleen bij schotel- en Tvproblemen - verwijst hij naar de firma Skyler in Albir. Deze is daar weer gespecialiseerd in. De ZZP’er is Brit en woonachtig in Spanje. (Alicante). Zijn telefoonnr. is: 0034 966 86 75 24. Inmiddels is het bedrijf Caravan Care overgenomen door een ander. We hebben nog geen ervaring met de nieuwe eigenaar.
De specialiteiten van Caravan Care zijn: reparaties aan caravans en aan het campergedeelte (opbouw). Niet motorisch en niet het chassis. Echter de problemen met de koelkast in 2022 waren voor hem niet oplosbaar. Deze zijn uiteindelijk door Dometic in Nederland opgelost. Wij zijn toch heel erg tevreden over Caravan Care. Uiteindelijk is Caravan Care door en andere partij over genomen. Wij hebben helaas in de volgende jaren geen contact kunnen krijgen met het nieuwe bedrijf.
Skyler in Albir.
Is een betrouwbare firma die gespecialiseerd is in satelietschotels en netwerken.
Bij ons heeft Skyler vele malen ons geholpen. Zelfs toen het na een storm erg druk was hebben ze een tijdelijke schotel naast de camper opgesteld zodat wij toch tijdens de feestdagen TV hadden. Klasse!! Enkele dagen later werd het probleem met onze schotel opgelost en werkte alles weer.
In 2025 hadden we weer problemen bij de onvangst van TV-beelden. We stonden nu op een heel andere plek vooraan op de camping. Slechts enkele zenders wekten nog normaal, terwijl de rest van de zenders niet werkten of veel storing hadden. Als oorzaak werd de slechte plek genoemd en de vele bomen op de camping. Maar het probleem werd steeds erger en Skyler zette toen een losse schotel neer, maar die bleek het zelfde probleem te hebben. Na verloop van tijd werkte er geen enkel zender meer. Wij hebben toen veel geklaagd bij Skyler en toen werd geadviseerd een nieuwe ontvanger te kopen. Na installatie bleken alle problemen opgelost. Alle zenders werkten weer zonder storing!! De prijs voor de losse schotel bleek 150€ en de nieuwe ontvanger bijna 250€. Maar toen hadden we een moderne ontvanger zonder kaartje, Nu maar hopen dat alles de volgende winter nog werkt. Aan het einde van ons verblijf werd de losse schotel opgehaald door Skyler.